środa, 3 maja 2017

Film music

Przeokropnie przejedzona po świętach i majuuffcee wracam z nowym postem, a post będzie dotyczyć w drugiej części muzyki filmowej do postu którego wywołała mnie w sumie moja rodzona siostra.



Święta i po świętach bla bla blaa, rzucamy się ponownie w wir szarej codzienności. Czas świąt uświadamia mi z roku na rok jak bardzo nienawidzę uroczystości rodzinnych i może niektórych członków swojej familii, a już na horyzoncie oczami wyobraźni widzę wesele mojego brata ciotecznego, na które z wielką chęcią się nie wybiorę i zachowam przyzwoity poziom asertywności.

We wstępie wspomniałam o tym że siostra zmusiła mnie niejako do odświeżenia sobie muzyki z Titanica. A ten otóż piękny film był na Polsacie w 2 dzień świąt.

Z zafascynowaniem słyszałam jak wiele moja siostra wie o tym filmie, jak wiele ciekawostek, no i namacalnie widziałam jak na nim ryczy, podczas gdy reszta mojej rodzinki Adamsów ryczy ale ze śmiechu. Taki ich klimat.

To spotkanie z tym jakże przecudnej urody filmem skłoniło mnie do tego postu, aby zaznaczyć, jak wielki wysyp mamy ostatnio koncertów czy wydarzeń poświęconych muzyce filmowej.


7 kwietnia miał miejsce koncert na Torwarze Harry Potter i Kamień Filozoficzny, czyli tak na prawdę cała seria ścieżki dźwiękowej do 1 części przygód małego czarodzieja. Całość urozmaicił ponoć pokaz filmu na 480 calowym ekranie. Uświadomiłam sobie, że nie mam pojęcia jak taki koncert wygląda, ale na szczęście mam w gronie dobrych kolegów którzy są psycholami Harrego i miałam przesłane zdjęcia prosto z hali.  Muzykę do tej części Harrego napisał John Williams, amerykański kompozytor, który oprócz wspomnianego wyżej filmu, ma jeszcze na koncie takie słynne produkcje jak Skrzypek na dachu, Szczęki, E.T czy Gwiezdne Wojny cz. V.

Od 16 maja do 11 października, będzie mieć miejsce trasa koncertowa muzyki filmowej. Co ważne, nie zauważyłam na trasie stolicy. Największe światowe hity zaśpiewają polscy wykonawcy tacy jak -Justyna Steczkowska, Andrzej Piaseczny, Janusz Radek <3, Krzysztof Cugowski - czyli ogólnie nie byle kto.

5 dni fantastycznej muzyki zapewni nam Kraków. Bo już od 17 maja rozpocznie się w Centrum Kongresowym koncertem monograficznym Abla Korzeniowskiego(nie pytajcie mnie co znaczy ten rodzaj koncertu, bo wujek gógl mi nie powiedział). Abel ma dopiero 45 lat - jak na muzyka filmowego to dla mnie nawet nawet mało i sądzę że warto o nim poczytać i posłuchać - kształcił się u samego Pendereckiego!

18 maja to drugi dzień festiwalu, który będzie poświęcony filmowi Niekończąca się opowieść.Motywem przewodnim wersji filmowu jest tytułowa piosenka Giorgia Morodera, stanowiąca jeden z największym przebojów Llimahla"Never Ending Story".
19 maja będzie kinową pianistyczną orgią. Fortepianowy koncert z europejską muzyką filmową.





20 maja -Gala All is Film Music. Gala odbędzie się nie tylko pod znakiem sentymentalnych powrotów wielkich kompozytorów, ale będzie okazją do odkrycia nowych muzycznych serialowych hitów ostatnich sezonów.

21 maja - Youth Orchestra. Młodzi utalentowani muzycy z krakowskich szkół muzycznych mają nie lada wyzwanie, bo 40 rocznicą premiery filmu, wykonają kultową muzykę samego Johna Williamsa z "Gwiezdnych Wojen". Trzymam mocno kciuki, bo to wielki klucz i wielkie drzwi do muzycznej kariery wystąpić na takim festiwalu!
Tego samego dnia( na który wybiera się moja siostra), będzie koncert muzyki z Titanica a w tle symultaniczny pokaz filmowy Jamesa Camerona

Wybór tego ważnego w historii hollywoodzkiego kina tytułu to także hołd dla jednego z największych kompozytorów muzyki filmowej, zmarłego tragicznie w katastrofie lotniczej w czerwcu 2015 roku – Jamesa Hornera. Był jednym z najpopularniejszych kompozytorów filmowych ostatnich 30 lat, napisał muzykę do ponad stu filmów i zdobył dwa Oscary. Horner od dawna chciał odwiedzić Polskę i miał być gościem tegorocznej edycji FMF, ale przedwczesna śmierć zniweczyła te plany."
Także myślę - że warto się wybrać choćby na jeden z tych dni :)

26-30 maj- to będzie trasa Hansa Zimmera. Kompozytor ponownie zaszczyci nas swoją skromną i pełną poczucia humoru osobą. Piraci z Karaibów, Król Lew, Gladiator i wiele innych. A samą zachętą na ten koncert powinien być mój wpis z zeszłego mojego koncertu -Pyk
(pssst!Jak ktoś nie ma prezentu na dzień mamy niech zabierze Ją do Gdańska na koncert! :D ! )

14października - Superheroes in concert - po raz pierwszy w Polsce(Gdańsku) muzyka z takich filmów jak Spiderman, Batman i Iron Man w jednym miejscu!
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej wykona 90 minutowy popis m.in -Amazing Spider-Man
 Batman vs Superman, Iron Man, Captain America: Civil War, Thor: The Dark World, Incredible Hulk,The Avengers

16-21 października- to kolejny popis muzyki filmowej do Harrego Pottera, tyle że w innych już miastach jak -Szczecin, Wrocław czy Kraków no i znów Warszawa.

4 listopada - Gwiezdne Wojny Koncertowo - producenci i twórcy Queen Symfonicznie zapraszają na wyjątkowe koncerty w Poznaniu i w Zabrzu. Będzie to multimedialne show w wykonaniu Hollyłódzkiej Orkiestry Filmowej i orkiestry Alla Vienna, wzbogacone o niezwykłe wizualizacje i znakomitą grę świateł. Ponad 16 utworów  :)

7 listopada - Tribute to Leonard Cohen - hala Stulecia we Wrocławiu zapełni się taką muzyką jak słynne ze Shreka Hallelujah.

28 listopada - Polska muzyka filmowa zawładnie Krakowem. Łódź a więc - kolebka polskiej kinematografii, to najbardziej filmowe miasto w Polsce. Nic więc dziwnego, że wiele produkcji łódzkiej Wytwórni Filmów Fabularnych pozostawiło po sobie niezapomniane melodie, które na stałe wpisały się do kanonu polskiej muzyki filmowej. Ziemia Obiecana, Znachor, Daleko od szosy czy Pan Tadeusz- warto znać :)

26-27 listopada -  amerykański kompozytor muzyki filmowej James Newton Howard który cieszy nasze uszy w takich produkcjach jak Igrzyska Śmierci, Ścigany, Epidemia, Adwokat Diabła, Szósty zmysł czy Batman. Zobaczyć go będzie można w Krakowie i Warszawie.


Jak sami widzicie, jest trochę tego, ale muzyka filmowa jest jednym z najważniejszych elementów, tworzy klimat, a wielokrotnie bywa do filmów i jest stawiana jako pierwszoplanowy bohater.
Czy nie dzięki muzyce, kojarzymy wiele tematów poruszanych w filmach i udaje się nam je lepiej zapamiętać? To estetyczno-emocjonalna podróż do krainy przyjemności.


A moją dłuższą nieobecność mogę usprawiedliwić tylko wizualnie(nie nie zamierzam nic sobie wizualizować, spokojnie), a więc śmieszkami majówkowymi i nieudolnym byciem osobą do zdjęcia i małżonką tego oto młodego muszkietera D`artagnan  #toomuch%  
(ale i tak ponoć mnie kocha nad życie i nazywa przylepą) :*


Na dziś oczywiście coś filmowego. Mój ulubiony Hans, nie próżnuje, napisał niedawno muzykę do takich nowych filmów jak:
Geniusz
Dzieciak Rządzi
Biały Labirynt
Hidden Figures



Enjoy nadchodzącym okrutnie weekendem i olewajcie mało istotne rzeczy i ludzi którzy trują Wam życie i nie odczuwajcie przy tym żalu :) Bo nawet żalom nie chce się Waszych tyłków ściskać, kiedy pomyślą sobie czym my WY się przejmujecie!  ^_^






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz