czwartek, 28 kwietnia 2016

Zimmer curiosity

Ciężko mi się w tym mięsiącu pisze posty. Mimo, że mam chęci to brak pomysłów i obiecuję sobie, że w przyszłym miesiącu jak i w kolejnych - nadrobię to i będę robić szczegółowe plany dotyczące tego co ma się pojawić.



Dzisiaj już prawie piątek piątunio, a więc co za tym idzie, majówka za pasem A CO ZA TYM IDZIE PONOWNIE - koncert, już kolejny mój w tym roku, nie tuzinkowy o tematyce niezbyt związanej z moją ulubioną rockową czy elektroniczną, czy nawet jakąś tam popową, ale sam Hans Zimmer wystąpi już w niedzielę w łódzkiej Atlas Arenie !

Za 2 dni wystąpi w Gdańsku, następnie przywędruje tam gdzie i ja się pojawię a za 5 dni do pięknego Krakowa - nie nie, bez żadnej ironii żeby nie było.

Król mrocznej muzyki, do tego niemiec (*__*) wśród cudownej orkiestry, to wydarzenie które nastąpi po raz pierwszy w Polsce, Jego wizyta- nie mogłam przegapić. Mimo, że maniaczką muzyki filmowej - nigdy nie byłam, to jednak mało sobie zdajemy sprawę i ja też, jak wielką sprawę odgrywa ona w filmach. Z tego co wiem, niektórzy znawcy, nawet nie wiedząc, że to jest muzyka do filmu stworzona przez niego, już po samych dźwiękach rozpoznają tego artystę. Niesamowite..
A kinomaniakiem takim porządnym to zostałam od 1-1,5 roku czasu, złapałam bakcyla od kolegów i tak to się zaczęło...nauczanie życia poprzez film.

Dziś temat 3 ciekawostek o których pewnie mało kto wie o Hansie:

1. Hans jest szefem wytwórni amerykańskiej DreamWorks, założonej w 1994 zajmującej się dystrybucją filmów i program telewizyjnych. Co w głowie mam kiedy widzę nazwę tej wytwórni?  Fruwający pośród nocnych chmur, biały napis i za chwilę film Shrek :D

2. W maju 2014 roku w jednym z wywiadów przyznał się że jest Żydem

3. Jedną z cech charakterystycznych w tworzeniu muzyki do filmów jest ogromne zapoznawanie się z kulturą danego kraju, który jest związany z daną produkcją. Do "Króla Lwa" chciał specjalnie wyjechać do RPA, aby nagrać dźwięki przyrody, ale z przyczyn policyjnych próba nie została dokonana.



Hans uczniem zapewnie pilnym nie był, kiedy to w młodym wieku rozpoczął grę na fortepianie, Jego nauczyciel zrezygnował już po 2 tygodniach. Hm, ciekawe ile mój by wytrzymał z moim perkusyjnym zapałem ;D

Na koncercie w Polsce Hansowi towarzyszyć będzie Czeska Narodowa Orkiestra Symfoniczna, oraz 12 - osobowy zespół, gdzie w składzie m.in usłyszymy polskiego gitarzystę Aleksandra Milwiw-Baron- muzyka znanego z zespołu Afromental- tak tak, tego z kolczylkiem w brwi ;)
A także Guthrie Govan - znanego z Aristocrats.
Każdy występ z obecnej trasy objęty jest specjalną oprawą audiowizualną. Wizualną oprawą zajął się światowej klasy znawca Marc Brickman, który jest znany ze spektakularnych koncertów. Pracował z takimi gwiazdami jak Pink Floyd czy Barbra Streisand, ale również był odpowiedzialny za oświetlenie jednego ze słynniejszych budynków, czyli Empire State Building w Nowym Jorku.


Właśnie jestem po obejrzeniu krótkiego filmiku nad pracą jaka jest wykonywana przed koncertem, wypowiadają się podekscytowani muzycy z orkiestry którzy mu towarzyszą. Piękne jest to, że wśród tej orkiestry jest dziewczyna, która również gra na jednym z instrumentów a w wieku 5 lat była w kinie na Królu Lwie, a teraz może stać na scenie z takim kompozytorem :)

Kiedy pracowałam w hotelu, to widywałam różne osobistości, od polityków, po pilotów ze stewardesami, po piłkarzy, zespoły disco polo, młodzieżowe zespoły do programów typu talent show, nawet ludzi pracujących właśnie w orkiestrze również, pokoje pełne instrumentów, łóżka na których walały się kartki z niezrozumianymi dla mnie nutami przez które nie można było poprawić łóżka, czy blat stołu trochę zalany kawą i nuty na których położona jest serwetka...to fragment z mojej hotelowej pracy który jakoś tak głęboko mi utkwił w pamięci, a od dotknięcia instrumentów..nie mogłam się powstrzymać, choć 3/4 niestety były pochowane w swoich futerałach..eleganckie stroje zawsze wyprasowane...


soon :)


Już niedługo będę mogła się przyjrzeć ich pracy na żywo, temu jak cieszą się muzyką, jaką pracochłonną pracę wykonują i że dają radość takim zwykłym ludziom jak ja z tego że możemy zapomnieć o szarym świecie dzięki ich niepowtarzalnej muzyce :)

Na dziś to już wszystko, na nadchodzący weekend oczywiście pan Zimmer i wywiad z nim w Jego studio, niezbyt trudny do przetłumaczenia (wow! ) :)


PS. Wygrałam bilet na drugi dzień  Jarocin Festival gdzie zagra ulubione The Prodigy i coś co chciałam od dawna usłyszeć- nasze rodowite z Płocka,Farben Lehre! :) Wakacje oj się nieźle zapowiadają.. a może ktoś chciałby przygarnąć biedną Agę pod skrzydła na 2 dzień festu ? ;D



2 komentarze:

  1. Hans Zimmer kojarzy mi się głównie z Rain oraz Thelmą i Louise - klasyka soundtracków. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba filmy znajdują się w mojej poczekalni i są w bardzo mocnym"must see" tegorocznym :3

      Usuń