czwartek, 11 września 2014

NEW ALBUM - U2

Wreszciee! Po 4 latach oczekiwania, fani irlandzkiego rockowego grania zespołu U2 zostali dopieszczeni, bo oto 2 dni temu ujrzał światło dzienne ich 14 album " Songs of  Innocent".




Album zawiera 11 kawałków które według mnie, dzięki oryginalnemu głosowi Bono, są one podobne do tych z poprzednich albumów. Można wyczuć w nich rockowe brzmienie, ale sądzę że jest to dobry krążek, żeby spędzić miło i spokojnie czas na świeżym powietrzu leżąc na trawce ;)

Faceci którzy mają 50-tki na karku, dalej dają czadu i przemiło się ich słucha..człowiek zamyka oczy przy takim Song for Someone i odpływa. Jest kilka wyraźnych ballad, które w przypadku tego zespołu - zawsze mi się podobały. Na pewno czuć w nich powiew lat 80-tych, co też sami członkowie zespołu zapowiadalia

Grupa nad tym krążkiem studyjnym pracowała ponoć 2 lata, a pomagali w niej Flood(Mark Ellis), Paul Epworth i Ryan Tedder(One Republic).

Wiele osób podkreśla, że trudno sobie wyrobić opinię po 3 przesłuchaniach, zgodzę się z tym- ja także nie potrafię tego zrobić, ale umiem ocenić które kawałki są dla mnie bombą- na pewno Volcano.....


Na razie w albumie mam kilka faworytów..

Piosenka Volcano skojarzyła mi się od razu z ..Joy Division, nie wiem, przez tę "mroczną" gitarę z początku chyba, podoba mi się.
The Miracle(Of Joey Ramone)- gdzie kojarzy mi się z brzmieniem....Lazaretto Jacka White`a :P
Every Breaking Wave - myślałam że do końca zostanie pociągnięta w Stingowym stylu - Every Breath You Take, bo kiedy zaczyna się piosenka, można odnieść wrażenie, że zacznie się cover ;)
Cedarwood Road - również należy do moich faworytów, tekst znów o miłości..a gitara znów powala i piękne wyraźne brzmienie perkusji..ah :)
W Sleep Llike a Baby Tonight- zmodyfikowany głos Bono, zasłyszane syntezatory, powodują że przenoszę się w świat Depeche Mode, serio, ten kawałek przywołuje mi na myśl ich pierwszy album, poza tym..cudowna kołysanka.



Warto wspomnieć że U2 nasz cudowny kraj-raj, odwiedzili 3-krotnie:
* 12 sierpnia 1997 roku w Warszawie
*5 lipca 2005 roku w Chorzowie(tam pojawiła się słynna gigantyczna flaga którą wokalista bardzo dobrze wspomina i została wspomniana ona w książce o zespole!)
*6 sierpnia 2009 w Chorzowie.

Myślę że możemy ze strony zespołu wraz końcem września, liczyć na dużą trasę po Stanach, ale i też po Europie i jestem niemalże przekonana że tak jak zespół Muse wyda płytę za rok i odwiedzi na pewno nasz kraj, tak też zrobi zespół U2..a czy się wybiorę na niego - to będę mieć ogromne bóle głowy. Bo z jednej strony, tak legendarn i kultowy zespół w naszym kraju i miałabym się nie pojawić ? To jak nie być na AC/DC kiedy gra 500 metrów od Twojego miejsca zamieszkania! :P

Na piąteczek piątunio który zbliża się do nas wielkimi krokami zapodaję coś starszego, klasycznego,  rytmicznego i bardzo do skakania :)

Enjoy!
xoxo



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz