poniedziałek, 27 stycznia 2014

REVIEW- GRAMMY 2014

Tak jak obiecałam, błyskawicznie pisze swoją recenzję dotyczącą dzisiejszej gwiazdorskiej nocy !
Jak to co roku bywa..styczeń i początek lutego są miesiącami rozdań przeróżnych nagród w różnych dziedzinach..
To już 56 rozdanie Grammy, czyli muzycznych Oscarów. Oficjalna lista nominowanych pojawiła się już w Mikołajki .Jak co roku ( od 2004), rozdania odbyły w Staples Center w Los Angeles.



Chyba niewiele będę mieć do powiedzenia w tych nagrodach..wiele kategorii jakie są na tych rozdaniach nie tyczą się mnie i nie mam o nich zielonego pojęcia, także wypowiem się na temat tych o których COŚ wiem. Wybrałam te najważniejsze,więc zaczynamy :



NAGRANIE ROKU:
Get Lucky - Daft Punk & Pharrell Williams
Royals- Lorde
Radioactive — Imagine Dragons
Locked Out Of Heaven - Bruno Mars
Blurred Lines - Robin Thicke Featuring T.I. & Pharrell

Stawiałam w tym roku na Get Lucky, mimo całej miłości do piosenki Radioactive i się nie pomyliłam :) Czas przesłuchać resztę wykonawców .. a lista co raz bardziej się poszerza !

ALBUM ROKU:

The Blessed Unrest - Sara Bareilles
Random Access Memories - Daft Punk
Good Kid, M.A.A.D City - Kendrick Lamar
The Heist - Macklemore & Ryan Lewis
Red - Taylor Swift

Jak dla mnie nawet we wszystkich kategoriach może duet Daft Punk wygrać .To był ich rok, a płyta - świetna !

PIOSENKA ROKU:
Just Give Me A Reason - Pink Featuring Nate Ruess
Locked Out Of Heaven - Bruno Mars
Roar - Katy Perry
Royals - Lorde
Same Love - Macklemore & Ryan Lewis Featuring Mary Lambert

Piosenką roku wg tej listy powinna zostać Roar bądź Just Give Me A Reason, choć kurczę..wiedziałam że Lorde narobiła też sporego zamieszania w światku muzycznym. 

NAJLEPSZY NOWY ARTYSTA:
James Blake
Kendrick Lamar
Macklemore & Ryan Lewis
Kacey Musgraves
Ed Sheeran

Zdecydowanie stawiałam na Jamesa Blake-a..to był Jego rok ! Choć wahałam się właśnie jeszcze pomiędzy Macklemore & Ryan Lewis gdyż byli na czołówkach wielu list przebojów

NAJLEPSZY SOLOWY WYSTĘP POP:

Brave - Sara Bareilles
Royals - Lorde
When I Was Your Man - Bruno Mars
Roar - Katy Perry
Mirrors - Justin Timberlake

Trochę kiepsko, że w wielu kategoriach powtarzając się Ci sami artyści do wyboru. Trudno mi ocenić tę kategorię i na nikogo nie stawiałam.Znów wygrana 17 latki. Oby nie przewróciło się dziewczynce w główce ^^

NAJLEPSZY GRUPOWY WYSTĘP POP:
Get Lucky - Daft Punk & Pharrell Williams
Just Give Me A Reason - Pink Featuring Nate Ruess
Stay - Rihanna Featuring Mikky Ekko
Blurred Lines - Robin Thicke Featuring T.I. & Pharrell
Suit & Tie - Justin Timberlake & Jay-Z

Stawiałam na Daft Punk & Pharrell Williams oczywiście i oczywiście się nie pomyliłam :>

NAJLEPSZY ALBUM POP:
Paradise - Lana Del Rey
Pure Heroine - Lorde
Unorthodox Jukebox - Bruno Mars
Blurred Lines - Robin Thicke
The 20/20 Experience - The Complete Experience - Justin Timberlake

Stawiałam na Justina ale i Lanę  Del Rey..choć Justina nie zaliczałabym do kategorii pop więc nie wiem czemu na niego postawiłam ( mój boże ale masło )


NAJLEPSZY ALBUM DANCE:
Random Access Memories - Daft Punk
Settle - Disclosure
18 Months - Calvin Harris
Atmosphere - Kaskade
A Color Map Of The Sun - Pretty Lights

Random Access Memories znów na przodzie. A panowie w kaskach z kolejną statuetką.

NAJLEPSZY TRADYCYJNY ALBUM POP:
Viva Duets - Tony Bennett & Various Artists
To Be Loved - Michael Bublé
The Standards - Gloria Estefan
Cee Lo's Magic Moment - Cee Lo Green
Now - Dionne Warwick

Nie wiem co mogę rozumieć pod pojęciem TRADYCYJNY ALBUM.. ale stawiałam oczywiście na to co znałam czyli Michaela Bublé i kolejny punkt dla mnie ^.^ Należało mu się !

NAJLEPSZY WYSTĘP ROCKOWY:
Always Alright - Alabama Shakes
The Stars (Are Out Tonight) - David Bowie
Radioactive - Imagine Dragons
Kashmir - Led Zeppelin
My God Is The Sun - Queens Of The Stone Age
I'm Shakin' - Jack White

Ta kategoria jest tak trudna dla mnie do oceny, że sobie tego nawet nie wyobrażacie, przynajmniej tutaj mam choć trochę pojęcia. Znów z całą moją miłością do zespołu Imagine Dragons, niestety, ale ich odrzucałam. Mimo że są totalnie świetni na żywo, przejrzałam kilkanaście filmików..cudny kontakt z publicznością ( liczę na jakiś koncert w naszym kraju, może na Orange Warsaw ? Byłoby bosko ! ).Stawiałam więc na QOTSA bądź Led Zeppelin. Czytając komentarze wielu ludzi, hejterstwo nawet uszami i nosem wychodziło. Nie dziwię się..lubię taką muzykę jaką prezentują ID, ale wiem że to jest zwykłe indie rockowe pierdu pierdu, nie to co legenda jak Led Zeppelin czy moim zdaniem świetny (choć nie rozumiem i chyba nie lubię Jego muzyki ) ale uważam że bardzo niedoceniany i zawsze skromny Jack White !

NAJLEPSZY WYSTĘP METALOWY:
T.N.T. - Anthrax
God Is Dead? - Black Sabbath
The Enemy Inside - Dream Theater
In Due Time - Killswitch Engage
Room 24 - Volbeat Featuring King Diamond

W tym roku mamy przyjemność gościć te 2 czołowe zespoły z tych nominacji w naszym kraju. Niestety takim metalem się nie interesuję i nie widziałam żadnego występu na żywo, ale wiedząc jak charyzmatyczną osobą jest Ozzy Osbourne, nie mogłam postawić na nikogo innego jak na Black Sabbath.

NAJLEPSZA ROCKOWA PIOSENKA:

Ain't Messin 'Round - Gary Clark Jr.
Cut Me Some Slack - Paul McCartney, Dave Grohl, Krist Novoselic, Pat Smear
Doom And Gloom - The Rolling Stones
God Is Dead? - Black Sabbath
Panic Station - Muse

Od razu powiem jak wielka dyskusja wywiązała się na zamkniętym forum Muse na facebooku, a że większośc nie będzie głosować.. a że się zmienili strasznie, zaczęli gwiazdorzyć i na nich nie zagłosują..niektórzy prawie się pokłócili. Ja się nie odzywałam i wiedziałam swoje. Kocham Muse, ale niestety moim zdaniem ŻADNA z płyty 2nd lat nie nadaje się na rockową piosenkę. Może tutaj udałoby się wcisnąć Supremacy, bo jako tako jest to najmocniej brzmiący utwór, tak więc nie zagłosowałam na swoich ulubieńców i wybrałam The Rolling Stones mimo że nie jestem ich wielbicielką. Piosenki która wygrała - nie znam ( tak wiem wstyd, bo taka czołówka w nim występuję, ale jak widzę w nazwie Dave`a Grohla, to aż mnie rzuca. Mam coś do niego, ale nie umiem tego określić. Denerwuje mnie ten facet.

NAJLEPSZY ROCKOWY ALBUM:

13 - Black Sabbath
The Next Day - David Bowie
Mechanical Bull - Kings Of Leon
Celebration Day - Led Zeppelin
...Like Clockwork - Queens Of The Stone Age
Psychedelic Pill - Neil Young With Crazy Horse

Tu miałam straszliwy ból głowy (dupy też, jak kto woli). Ale nie wahałam się w sumie. Zagłosowałam na QOTSA, choć w duszy dźwięczały mi piosenki z cudownego The Next Day, ale Jego nie można nazwać artystą rockowym, a szczególnie tego albumu..Jeśli już to jest to bardzo specyficzny rock. Gdybym już na prawdę nie miała na co głosować, wybrałabym od biedy KoL, ale na prawdę.Tak od biedy.

NAJLEPSZY ALBUM ALTERNATYWNY:
The Worse Things Get, The Harder I Fight, The Harder I Fight, The More I Love You" - Neko Case
Trouble Will Find Me - The National
Hesitation Marks - Nine Inch Nails
Lonerism - Tame Impala
Modern Vampires Of The City - Vampire Weekend

Mimo że w tamtym roku, jak wszystkim już przeszła faza na Tame Impala- mi się nagle pojawiła i.. polubiłam ich. NIN -słyszałam że dobry album wydali, mnie uszy bolą od takiej muzyki, nie mogę z nią długo wytrzymać :(  Dlatego też, mimo że nie słuchałam, wybrałam Vampire Weekend -bardzo głośny ostatnio zespół. Punkt dla mnie.

NAJLEPSZA PIOSENKA R&B:
Best Of Me - Anthony Hamilton
Love And War - Tamar Braxton
Only One - PJ Morton Featuring Stevie Wonder
Pusher Love Girl - Justin Timberlake
Without Me - Fantasia Featuring Kelly Rowland & Missy Elliot

W tej kategorii miałam ciężki wybór..Żadnej piosenki nie zna..wykonawców w sumie też. Ale postawiłam na Justina. Podejrzewam, że osoby które głosowały, również nie znały tych wykonawców i głosowali podobnie jak ja :P
W następnych kategoriach się nie wypowiem niestety..bo nie znam wielu wykonawców, ale uważam że kategorie dość ważne .

NAJLEPSZY ALBUM WSPÓŁCZESNY:

Love And War - Tamar Braxton
Side Effects Of You - Fantasia
One: In The Chamber - Salaam Remi
Unapologetic - Rihanna
New York: A Love Story - Mack Wilds


NAJLEPSZY ALBUM R&B:
R&B Divas - Faith Evans
Girl On Fire - Alicia Keys
Love In The Future - John Legend
Better - Chrisette Michele
Three Kings - TGT


NAJLEPSZY DUET RAP:
Power Trip - J. Cole Featuring Miguel
Part II (On The Run) - Jay Z Featuring Beyoncé
Holy Grail - Jay Z Featuring Justin Timberlake
Now Or Never - Kendrick Lamar Featuring Mary J. Blige
Remember You - Wiz Khalifa Featuring The Weeknd


NAJLEPSZY ALBUM RAP:
Nothing Was The Same - Drake
Magna Carta...Holy Grail - Jay Z
Good Kid, M.A.A.D City - Kendrick Lamar
The Heist - Macklemore & Ryan Lewis
Yeezus - Kanye West

NAJLEPSZY ALBUM COUNTRY:
Night Train - Jason Aldean
Two Lanes Of Freedom - Tim McGraw
Same Trailer Different Park - Kacey Musgraves
Based On A True Story - Blake Shelton
Red - Taylor Swift

NAJLEPSZY ALBUM NEW AGE:

Lux - Brian Eno
Illumination - Peter Kater
Final Call - Kitaro
Awakening The Fire - R. Carlos Nakai & Will Clipman
Love's River - Laura Sullivan

NAJLEPSZY ALBUM ZESPOŁU JAZZOWEGO:
Tej kategorii nie mogłam odpuścić. Niedoceniany przez polską publiczność..nikt o nim nie słyszał... wśród tylu gwiazd..nagle ogłaszają, że Polak zdobywa nagrodę Grammy. Wow! Ale zaskoczenie, radość, niesamowita ! Aby się nie wymądrzać i nie rozpisywać, że "wiem " kto to jest , bo jak większa część - nie wiem, zapraszam na onet gdzie znajdziecie dużo informacji, kim ten Pan jest, jaką drogę przeszedł, gdzie studiował i z jakimi ważnymi osobistościami miał okazję grać - http://muzyka.onet.pl/jazz/to-on-wygral-grammy-kim-jest-wlodek-pawlik/b01z5#fp=muzyka


"Night in Calisia" - Włodek Pawlik Trio, Randy Brecker, Kalisz Philharmonic"Brooklyn Babylon" - Darcy James Argue's Secret Society
"Wild Beauty" - Brussels Jazz Orchestra Featuring Joe Lovano
"March Sublime" - Alan Ferber
"Intrada" - Dave Slonaker Big Band

A teraz na część moją ulubioną, czyli zdjęcia nie tylko z czerwonego dywanu :)

Duet Macklemore & Ryan Lewis jak zwykle dobrze ubrani, jeszcze bez nagród..




.. i z nagrodami :)



Jak zwykle stylowi, duet Daft Punk









Imagine Dragons 




Bruno Mars ( zawsze będę mieć do niego jakąś sympatię, strasznie wydaje mi się być sympatyczny, kojarzy mi się ciągle z Jamie Cullumem *_* )



Lorde, czyli jak dobrze wyglądać w wieku 17 lat na co najmniej 40.

Black Sabbath jak zwykle pozytywnie




Billie Joe Armstrong & Miranda Lambert



Katy Perry


Idealne zdjęcie, bo są na niej idealni ludzie i wiecznie młodzi 
:) 
Julia Roberts i Paul Mccartney


Beyonce


Madonna




Zdjęcie z serii : Yes, I`m fucking VIP, bitch.
Czyli Yoko Ono i Ringo Starr


Występ Metallica wraz z Lang Lang


Josh Homme i Dave Grohl czyli lans na Calvina Kleina


30 Second to Mars


Calvin Harris & Rita Ora



Steven Tyler



Zamykając już swój dzisiejszy w sumie dość długi, przez zdjęcia post, co nieco o tym kto występował i w jakim składzie ( kolejność przypadkowa , prócz 1 i ostatniego ).

1.Beyonce wraz z Jay Z " Drunk in Love" ( rozpoczęcie Grammy)
2.Lorde zaśpiewała "Team" , "Tennis Court", "Royals"
3.Ringo Starr - "Photograph"
4.Imagine Dragons & Kendrick Lamar - "Radioactive i "m.a.a.d City"
5.Macklemore & Ryan Levis , Mary Lambert & Madonna zaśpiewali "Same Love"
6.Daft Punk, Pharrel Williams, Stevie Wonder- "Get Lucky"



7.Chicago & Robin Thicke - "Blurred Lines"
8.Keith Urban & Gary Clark- "Cop Car"
9. John Legend - "All of Me"
10.Taylor Swift - "All To Well"
11. Pink - "Try" i Pink & Nate Ruess - "Just Give Me a Reason"
12. Kacey Musgraves - "Follow  Your Arrow"
13. Paul Mccartney & Ringo Starr - " Queenie Eye"
14. Willie Nelson & Kris Kristofferson - "Highwayman" & with Blake Shelton & Merle  Heggard - "Okie from Muskogee"
15.Carole King & Sara Bareilles - "Beautiful "
16. Metallica & Lang Lang - "One"

17. Miranda Lamber & Billie Joe Armstrong - "When Will I Be Loved"
18. Katy Perry & Juicy J - "Dark Horse"
19. Hunter Hayes - " Invisible"
20. Queens Of The Stone Age & Fleetwood Mac`s Lindsey Buckingham & Foo Fighters - " Cut Me Some Slack" (Występ na koniec Grammy, który został...ucięty ! )

Tak więc...reasumując sądzę po dzisiejszym/ wczorajszym 56 Grammy, występy i artyści idą w dobrą stronę, a prestiżowe nagrody stają się co raz bardziej pełen niesamowitych wrażeń artystycznych, a pomysł z duetami ( nie wiem niestety na jakiej zasadzie były wybierane) ale wyszły w większości na plus.

Na koniec piosenka i duet który zdecydowanie wygrał wszystko w ubiegłym roku :)

Enjoy!

xoxo


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz